on line users

Cerca nel blog

sabato 14 gennaio 2012

PYSZNE CIASTO Z JABLKAMI I KARDAMONEM

Dotychczas i ja myslalam, ze zgrana para to jablko i cynamon. Gdy sprobowalam tego ciasta zmienilam zdanie ! Rozsmakowalismy sie w tym ciescie. Koniecznie do sprobowania !
Przepis znalazlam tutaj.





Skladniki :

- 2 jablka odmiany fuji
- 3 lyzki masla
- 1/2 szklanki cukru
- 2 jajka
- 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii
- 3/4 szklanki smietanki do ubijania (ja uzylam 30 %)
- 3/4 szklanki zmielonych migdalow
- 1/2 szklanki maki
- 1 lyzeczka proszku do pieczenia
- 1 i 1/2 lyzeczki zmielonego kardamonu
- 1/4 szklanki uprazonych platkow migdalow + troche dodatkowo do serwowania

Wykonanie :

Jablka przekroic, usunac rdzen i pokroic na plasterki. Umiescic je nastepnie  w miseczce z woda , do ktorej wyciskamy sok z polowy cytryny - by uniknac przebarwien.
Maslo lekko rozpuszczamy, ubijamy z cukrem. Dodajemy jajka jedno po drugim ciagle ubijajac na srednich obrotach. 
Dodajemy reszte skladnikow oprocz platkow migdalow. 
Do otrzymanej utartej masy wmieszac delikatnie uprazone platki.
Ciasto przekladamy do tortownicy o srednicy 20 cm i delikatnie wciskamy w nie dobrze odsaczone plasterki jablek.
Pieczemy w temperaturze 175 ° C przez 30 minut (ja pieklam troche dluzej) .







14 commenti:

  1. witam , nie znam tej odmiany jabłek jakie są w smaku ? i jakimi można by je zastąpić ?

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Powiem szczerze, ze i ja nie uzylam tej odmiany proponowanej w oryginalnym przepisie - z prozaicznego powodu-po prostu nie mialam takowej pod reka ;) Mysle,ze mozna "fuji" zastapic jakakolwiek inna odmiana. Ja uzylam golden delicious i jak widac - tez wyszlo :).
      A ponizej troche wiecej o odmianie "fuji":
      http://en.wikipedia.org/wiki/Fuji_%28apple%29
      Pozdrawiam.

      Elimina
  2. wierze, ze jets pyszne, bo wyglada super:)

    RispondiElimina
  3. Wspaniałe ciacho. Uwielbiam takie z jabłkami :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Slyvvia- ciasta z jablkami sa chyba zawsze mile widziane no i jablka sa wlasciwie zawsze "pod reka" by z nich cos kombinowac. Pozdrawiam.

      Elimina
  4. Risposte
    1. Bernadeta - dziekuje,jak wyzej wspomnialam i mnie zaskoczyla mile kombinacja jablek i kardamonu.

      Elimina
  5. Pięknie i pysznie wygląda. CIasta z jabłkami zawsze na czasie :)

    RispondiElimina
  6. Zrobiłam i niestety wyszedł mi totalny zakalec:(

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Aj, okropnie mi przykro... Moj jak widac na zdjeciu byl OK, zero zakalca. Coz moge powiedziec : i mi sie zdarzylo,ze z zalozenia proste ciacho upieklam z zakalcem.... Gdyby po upieczeniu wyszedl mi zakalec z pewnoscia bym go nie polecila, bo i po co.
      Moze ktos jeszcze probowal piec to ciasto ?

      Elimina