on line users

Cerca nel blog

mercoledì 14 settembre 2011

SFOGLIA DI FICHI CARAMELLATI CZYLI TARTA Z KARMELIZOWANYMI FIGAMI

 Sezon na figi niestety powoli sie konczy. Postanowilam wiec przygotowac choc jedno slodkie danie z tych wspanialych owocow. Zainspirowana pewnym przepisem z baaardzo starego numeru miesiecznika "Pasta e dolci" wykonalam tarte z karmelizowanymi figami. I znowu bylo tak jak lubie-szybko i nieskomplikowanie.
Przepis podaje uwzgledniajac  dokonane przeze mnie modyfikacje.

Skladniki :

- 400 g swiezych fig
- 30 g masla
 - 75 g cukru
- opakowanie ciasta francuskiego (u mnie pasta sfoglia)

Wykonanie :

Figi myjemy,osuszamy i przekrajamy na pol.
Na patelni* rozpuszczamy maslo,dodajemy cukier i mieszamy az cukier sie rozpusci.
Nastepnie dodajemy figi i pozostawiamy do skarmelizowania lekko mieszajac i od czasu do czasu odwracajac,uwazajac przy tym by sie nie rozpadly. Czynnosc ta wykonujemy okolo 15 minut.
Skarmelizowane figi przekladamy do okraglej formy o srednicy 20 cm,wyscielonej folia aluminiowa.
Odczekac okolo 10 minut az lekko przestygna. 
Tak przygotowane figi pokrywamy platem (platami) ciasta francuskiego (u mnie byl to jeden okragly,duzy plat).
Wstawiamy do nagrzanego do 200° C piekarnika i zapiekamy przez 20-25 minut.

* ja czynnosc ta wykonywalam  na patelni ceramicznej.






3 commenti:

  1. trochę się zmartwiłam czytając, że figowy sezon już się kończy.. jeszcze ich w tym roku nie jadłam. ale gdy przypominam sobie zeszłoroczny wrzesień.. to kupowałam je w drodze powrotnej z uczelni.. więc mam nadzieję, że jeszcze je znajdę w ulubionym sklepie :-)

    RispondiElimina
  2. o rajutku, wygląda niesamowicie! wiesz, ja jeszcze świeżych fig nie jadłam nigdy, zawsze mnie kuszą, ale jakoś z okazji nie skorzystałam.
    Dziękuję za wizytę u mnie, wizyty u Ciebie potraktuję m.in. jako naukę włoskiego, którego teraz zaczęłam powoli się uczyć :)

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    RispondiElimina
  3. @Asieja- nie martw sie-byc moze jeszcze znajdziesz figi. U nas sezon sie konczy,ale tu akurat sezony na wszystkie owoce sie szybciej zaczynaja i ....szybciej koncza :)
    Dziekuje dziewczyny za mile komentarze i pozdrawiam.

    RispondiElimina