on line users

Cerca nel blog

giovedì 20 ottobre 2011

OWOCOWA SALATKA PAZDZIERNIKOWA

Dzisiaj zaprezentuje pyszna salatke owocowa.Do jej zrobienia wykorzystujemy owoce sezonowe (jesienne w tym przypadku). Ilosc zuzytych do tego dania owocow mozna oczywiscie modyfikowac wg wlasnych,indywidualnych upodoban. Salatka ta moze byc samodzielnym deserem lub zwienczeniem obiadu. Nadaje sie takze na jesienne,wieczorne spotkania z przyjaciolmi. W wersji dla doroslych z dodatkiem alkoholu - dodalam moja ulubiona Marsale. Jesli maja ja jesc dzieci mozna z dodatku alkoholu zrezygnowac. Wcale nie straci na smaku! Salatke polecam,bo jest tego warta !

Skladniki :

- 2 banany
- 1 klementynka
- garsc jasnych winogron
- garsc ciemnych winogron
- 1 granat
- 2-3 lyzki soku z cytryny
- 3 lyzki Marsali ( w wersji dla doroslych)*
- cukier do smaku

* zamiast Marsali mozna uzyc prosecco lub ulubiony likier.

Wykonanie :

Banany pokroic w plasterki,skropic sokiem z cytryny by nie sciemnialy. Klementynke obrac,oczyscic z bialych blonek i rozdzielic na czastki.
Z granatu wyluskac ziarenka. Polaczyc z bananami,klementynka i winogronami. Jesli winogrona sa duze,mozna je przekroic na pol ( ja tak zrobilam).
Do owocow dodac Marsale oraz cukier do smaku. Wymieszac i gotowe!




6 commenti:

  1. Świetna, taka słoneczna. :)
    Pozdrowienia:)

    RispondiElimina
  2. Oj przydałaby mi się taka bomba witaminowa! I te kolory...lato wróć!!!

    RispondiElimina
  3. @Majanko- sloneczna i smaczna :)
    @Angie- o nic innego Ci nie pozostalo jak przygotowac i zjesc :)
    Pozdrawiam.

    RispondiElimina
  4. zdecydowanie jestem wielbicielką owocowych sałatek. o każdej porze roku.

    RispondiElimina
  5. @asieja- ja rowniez! A do tego mozna tworzyc niezwykle kombinacje zaleznie od sezonu.

    RispondiElimina
  6. Uwielbiam owocowe sałatki. Niby tak prosto je przygotować, a w smaku zawsze są przepyszne. ;)

    RispondiElimina