on line users

Cerca nel blog

lunedì 30 luglio 2012

FRULLATO ALL'ANGURIA E PESCA CZYLI KOKTAJL Z ARBUZA I BRZOSKWINI. NIEKULINARNIE- FOTORELACJA : ETNA LATEM.

Cos dla ochlody w upalne dni ? Koktajl ze zmiksowanych owocow ( w j. wloskim : frullato) bedzie tu swietnym rozwiazaniem. Krzepiacy, chlodzacy no i przy tym smaczny. Zapraszam !
Przepis pochodzi z  czasopisma : "Donna moderna".



Skladniki : 

Na 2-3 porcje

- 300 g arbuza (bez pestek i skorki)
- 1 brzoskwinia
- 1 lyzeczka soku z cytryny (opcjonalnie)

Wykonanie :

Wszystkie skladniki dokladnie zmiksowac. Koktajl  podawac schlodzony.





Morelkowo brzoskwiniowo 4



A teraz troche niekulinarnie- Etna latem.

Etna zarowno zima jak i latem ma swoj niepowtarzalny urok. Zima Etna jest jedynym miejscem gdzie moge znalezc snieg ;) Latem, pomimo doskwierajacego upalu tez nie traci na swej atrakcyjnosci.
Ponizej w drodze do tzw. Piano Provenzana,miejsca polozonego na wysokosci 1800 m n.p.m., znajdujacego sie w polnocnej czesci Etny (Etna Nord). Znajduje sie tam ogromny parking, bar i kilka sklepikow z pamiatkami gdzie mozna kupic np. rozne ciekawe przedmioty zrobione z zastyglej lawy. 






A to lokalne likiery  i nalewki.


 A ponizej zastygla juz lawa z erupcji z 2002 r. Na zdjeciu widac droge jaka sobie obrala lawa i popalone drzewa.





Kto chce moze wybrac sie na przejazdzke wyciagiem krzeselkowym . Ceny : 15 EUR dorosli i 10 EUR dzieci.


.... lub wjechac na szczyt Etny takim oto wehikulem :


Tak czy inaczej -bedac na Sycylii na Etne wybrac sie trzeba !



7 commenti:

  1. O wow ,ależ fajnie zdjęcia Etny. Chciałabym kiedyś się tam wybrać, choć pewnie troszkę bym się bała ;).
    Koktajl wygląda pysznie! Mam arbuza i sobie go zaraz zjem:)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Majanko- nie ma sie czego obawiac. Widoki moga przerazac,ale to dla tych widokow przyjezdzaja tu turysci z calego swiata :)

      Elimina
  2. Alizea, widoki przepiękne, ale jednocześnie przerażają. Mieszkasz w fantastycznym miejscu. Jak mi się kiedyś uda dotrzeć na Sycylię, to na pewno odwiedzę Etnę, może też załapię się na orzeźwiający koktajl u Ciebie :) Pozdrawiam

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Bardzo milo mi bedzie Cie goscic !

      Elimina
  3. Piekne zdjecia!! Etne mialam mozliwosc widzenia tylko z daleka, nie wiedzialam, ze tam taki piekny krajobraz)) z okolic Sycylii przywiozlam sobie piasek z plazy ze stromboli tez taki czarny) udalo mi sie nawet sfilmowac, jak bucha pylem. niezapomniane wrazenia))
    pozdrawiam z polnocy, gdzie nie ma wulkanow))

    RispondiElimina
  4. Stromboli tez ma swoj urok, ogolnie- wszystkie wyspy liparyjskie sa przepiekne , takie male cuda natury A wykapalas sie w goracym,leczniczym blotku ?

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Nie, w blotku nie i siarkowych kapieli tez nie zazylam(( bo nie mialam sie gdzie wykapac)) pamietam do dzis, te niesamowite zolte skaly i piasek! rzeczywiscie cuda natury! moze kiedys uda mi sie tam wrocic z dziecmi, zeby im to pokazac. pare lat temu, bylismy w capo vaticano, i stamtad zwiedzilismy troche to co sie dalo))

      Elimina