on line users

Cerca nel blog

martedì 8 maggio 2012

LIKIER TRUSKAWKOWY

Truskawkowe szalenstwo juz rozpoczete! Slodziutkie truskaweczki najchetniej jemy bez zadnych dodatkow ( tak tez najzdrowiej) . Od czasu do czasu jednak pokusze sie na jakies ciasto czy koktajl (frullato). Tym razem do mojej gamy przepisow na wykorzystanie truskawek dodalam jeszcze jeden- przepis na przepyszny likier, ktory to znalazlam na blogu u Evy. Urzekl mnie swoja barwa a jak juz zrobilam i sprobowalam - takze i smakiem ;) Szczerze polecam !




Skladniki :

- 350 ml wina typu "rosè" (rozowe wino)
- 250 g cukru
- 300 g truskawek
- 100 ml wodki lub brandy

Wykonanie :

Truskawki oczyscic z szypulek i dobrze wyplukac. Odsaczyc na durszlaku i poprzekrajac na 4 czesci.
Wino podgrzac na malym ogniu ( nie doprowadzac do wrzenia).
Truskawki przelozyc do sloika lub innego szklanego naczynia, zalac cieplym winem i odstawic na 48 godzin.
Po uplywie tego czasu odcedzic powstaly plyn np. przez  lniana sciereczke dobrze ja wyciskajac (truskawki oczywiscie nie dodajemy juz do przyrzadzanego likieru).
Podgrzac nastepnie , dodac cukier i mieszac az ten sie rozpusci. Odstawic az ostygnie, dodac wodke lub brandy i przelac do butelki.



11 commenti:

  1. Truskawki, po arbuzie to moje ulubione owoce;) a więc jak tylko zaowocują moje krzaczki biorę się za likier;)

    RispondiElimina
  2. Jak zrobisz to daj znac,mysle w kazdym razie,ze nie pozalujesz:)
    Pozdrawiam.

    RispondiElimina
  3. O jacie! Na pewno zrobię, tylko poczekam na takie typowe, czerwcowe truskawy:D

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Paulina- zrob koniecznie i sie pochwal ;) U nas (na poludniu Wloch) sezony na wszystkie owoce zaczynaja sie wczesniej z racji klimatu. Truskaweczki sa w kazdym razie slodziutkie:) Pozdrawiam.

      Elimina
  4. Thank you for your trust, Ewa! Glad you liked liqueur! Regards

    RispondiElimina
  5. wspanialy! wlasnie sacze. najwiekszym plusem tego przepisu moim zdaniem jest to, ze nie musi 'lezakowac' miesiacami :)) dziekuje!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Oda- ciesze sie ogromnie,ze Ci posmakowal likier:) Dobrze,ze sie podzielilas opinia.Pozdrawiam!

      Elimina
  6. Zrobiłem, otworzyłem i spróbowałem, rewelacja :) zrobilem jeszcze wersję z brązowym cukrem i też pyszne :) bardzo dobry przepis na świetny lekki likier, który smakuje nie tylko paniom :) własnie nastawiam truskawki na kolejną porcję :)

    RispondiElimina
  7. Witaj Marku. Wiesz, praktycznie co roku robię ten likier ale nawet do głowy mi nie przyszło by biły cukier zastąpić brązowym (już od dłuższego czasu używam wyłącznie brązowego cukru).....
    Dzięki za inspirację :)
    Pozdrawiam - Alizea (ostatnio google nie rozpoznaje mojego profilu...:(

    RispondiElimina