on line users

Cerca nel blog

lunedì 12 settembre 2016

OTRĘBOWE CIASTO Z OWOCAMI (BEZ TŁUSZCZU)

Muszę przyznać, że dawno nie piekłam ciasta. Upalne lato raczej nie sprzyja "posiedzeniom" przy piekarniku. W lecie zdecydowanie wolimy lody, semifreddo itp. Ważne by dla kontrastu było to coś zimnego.
Na szczęście w sklepach można jeszcze dostać morele tak więc zdecydowałam się na "dietetyczne" (ach ten cukier ......) ciasto bez tłuszczu. Przepis znalazłam na tym blogu. Jedyną zmianą jaką wprowadziłam do przepisu jest zamiana cukru białego na brązowy.





Składniki :

- 4 duże jajka (osobno jajka i żółtka)
- 1 szklanka cukru brązowego
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 szklanka otrębów
- 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- 500 g dowolnych owoców (użyłam moreli i borówek)

Wykonanie :

Białka ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać stopniowo, łyżka po łyżce cukier. Dodać następnie żółtka i ubić do połączenia.
Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Dodać otręby. Wymieszać. Dodać do masy jajecznej po czym delikatnie wymieszać wszystko razem szpatułką.
Blaszkę do pieczenia o wymiarach 23 x 34 wyłożyć papierem do pieczenia. Na papier wyłożyć surowe ciasto. Wyrównać. Na wierzch wyłożyć owoce (rozcięciem ku górze).
Piec  w temperaturze 170 ° C przez około 35 - 40 minut (do suchego patyczka).
Ostygnięte ciasto można posypać cukrem pudrem.


Buon appetito !





2 commenti: