on line users

Cerca nel blog

venerdì 27 giugno 2014

RISOTTO CON SALSICCIA, ZUCCHINA E POMODORI CZYLI RISOTTO Z KIELBASA, CUKINIA I POMIDORAMI

Dzisiaj przedstawiam kolejny pomysl na risotto. Jednogarnkowe i nieskomplikowane danie, ktore zadowoli rowniez wegetarian (o ile zrezygnujemy tu z dodatku miesa). Ja dodalam tu wloska surowa kielbase- tzw. "salsiccia", ktora pojawila juz sie na blogu w kilku innych daniach. Jednak - jak juz wspomnialam - w wersji wegetarianskiej mozna ten skladnik pominac.
Zapraszam !



Skladniki :

Proporcje na 4 osoby

- 320 g ryzu (np. arborio)
- 100g kielbasy ( umnie wloska salsiccia)
- 1 duza cukinia
- 3 duze, dojrzale pomidory
- okolo1,5 litra rosolu lub wywaru warzywnego
- sol, pieprz i oregano
- 3-4 lyzki parmezanu
- 2 lyzki masla


Wykonanie :

Pomidory zalac wrzaca woda i odstawic na okolo 5 minut po czym usunac z nich skorki. Pokroic w kostke i odstawic w miseczce.
W garnku lub na patelni z wysokimi brzegami rozgrzac odrobine oliwy. Dodac kielbase (salsiccia) po czym przesmazyc rozdrabniajc ja lekko drewniana lyzka. Dodac pokrojona w kostke cukinie. Lekko posolic i smazyc przez okolo 2 minuty.
Zaczac dodawac nastepnie chochelka po chochelce rosol lu wywar warzywny ciagle mieszajac risotto.
Mniej wiecej w polowie gotowania (po okolo 10 minutach od rozpoczecia) dodac pokrojone w kostke pomidory.
Doprawic przyprawami.
Na sam koniec gotowania dodac do risotta maslo i parmezan. Dobrze wszystko wymieszac. Serwowac gorace.


Buon appetito !




4 commenti:

  1. Pysznie wygląda. :) Lubię risotto,a z cukinią musi być pyszne no i z kiełbaską także.

    RispondiElimina
  2. Bardzo dobry pomysł na fajne i szybkie danie. Tylko jeden jest problem, nie zawsze mamy w zasięgu reki wywar miesny albo warzywny. Nie lubie dorzucac kostek do potrw. Znalazłam sklepiku moim krakusa w butelce, i wywar miesny i warzywny. rewelacyjnie nadaje sie jako podstawa do sosów czy innych potraw.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Witaj Iwono. Ja również nie lubię kostek dlatego też jeśli chcę przygotować coś na szybkiego, takie jednogarnkowe danie i wybór pada na risotto a pod ręką nie mam akurat wywaru (lub nie mam już czasu na jego przygotowanie) - to przyznam szczerze - zamiast przewidzianego wywaru warzywnego czy mięsnego dodaję wodę... Tak,tak ! I też jest dobre !
      Mam nadzieję, że nie wywołam tym burzę krytyki :)

      Elimina